SM i Falköping

Efter USM tog skulle Marcus och jag campa på Mössebergs camping. Regnet öste ner ner när vi gick runt och letade en ”bra” plats för husvagnen. Viktigast var att det skulle vara lätt för mig att parkera bussen.

lite förvånad blev vi när vi tittade ut, trodde vi var hemma igen…

Mats som skulle hem och jobba tog nattåget hem och för mig och Marcus började campinglivet! Och det var riktigt mysigt. Vi hade två planerade utflykter, på tisdag skulle vi till Tibro för träningsläger hos Anders Eriksson och på onsdagen for vi till Linköping och körde hoj. Sen gjorde vi inte mycket mer faktiskt, vi tog det lugnt, shoppade lite, grillade, pluggade inför mc-kortet och såg på TV.

Läger med Anders Eriksson var en höjdpunkt under vår lilla semester.

Men tiden gick fort och hipp som happ var det fredag och Mats skulle hämtas på tågstationen. Jag skjutsade först ut Marcus till banan efter som han vill gå banan med bröderna Norman. Sen körde jag ensam till stationen och hämtade tågresenären Mats och kunde lämna över ratten till honom, i och med det släppte jag kontrollen och genast var vi tillbaka i gamla vanor och körde fel…..Nåväl inom kort hade vi hittat både till bensinstationen och tillbaka till campingen och kunde hämta vagnen och bege oss till banan och där möttes vi av den härliga familjen Norman. Så kul att träffas igen och vara igång med säsongen.

Depåområdet skulle kunna förväxlas med en camping

Johan som haft mycket både på jobbet och med huset hade bestämt sig för att inte köra denna helg så vi hade bara Marcus att ta hand om. Som vanligt var det depåbygge, besiktning och Pre ride som gällde denna dag. Vi var dock så inne i depåbyggande så vi nästa glömde bort att Mats skulle ut och köra. Vi andra tog kaffe medans han fick kasta på sig utrustningen.

Mats får hjälp av sonen med att ställa in ”hänget”

Sen blev det middag och lite Tv innan vi gick och la oss för att vara igång klockan sju på lördagsmorgonen. Fyra varv skulle köras och varje varv bestod av fyra sträckor. 9.23 startade Marcus och målgång sju timmar senare.

Klart för start.

Mats har fullt upp i depån.

Lite sådär gick det i början för Marcus, han gjorde flera misstag på första sträckan och var 33:a men sen blev det bättre och han jagade placeringar. Allt flöt på för honom, han hade inga problem med orken och gick till slut i mål på en 18:e plats. Riktigt bra jobbat! Efter målgång var det 15 minuter service och sen ska hojen in i Parc Ferme och hämtas ut nästa morgon 7 minuter innan start.

I mål efter många timmar på hojen. Niklas Norman blev 11:a båda dagarna och Marcus Norman 11:a resp 8:a.

Detta gjorde ju att fredagskvällen blev jättelugn. Ingen hoj att fixa med utan bara äta och så klart gå banan igen och sen i säng.

Sen blev söndagen en repris från lördagen, fast lite bättre. Marcus kör lite bättre denna dag och får sina första SM-poäng. Jättekul!På väg mot startrampen på söndagsmorgonen.

Marcus på väg att köra om.Nu packade vi ihop snabbt som attans och skjutsade Marcus till tågstationen då han skulle till Stockholm och skolresa.

Vi skulle däremot åka hem, hela vägen eftersom Mats skulle vara på jobbet klockan sju på måndagmorgon. Vi körde på men var tvungen att stanna strax innan Sundsvall och sova några timmar innan vi for vidare för att vara hemma i tid.

Härnäst blir det Östhammar och då ska hela familjen med och sova i husvagnen, ska bli spännade och roligt.